ویژگی های سایبروم – قسمت اول

ویژگی های سایبروم – قسمت اول

در این پست می خواهیم شما را با ویژگی های سایبروم آشنا نماییم. اگر قصد خرید سایبروم داشتید، با نمایندگی سابروم ۲۴ تماس بگیرید.

گزارش‌دهي هوشمند سایبروم

گزارشهاي درلحظه Cyberoam، بيان كننده اجمالي ترافيك اينترنت و الگوهاي تهديدات بوده و اطلاعاتي كليدي را جهت انجام عمليات ضروري، عرضه مي‌دارد. طبيعت تحليلي اين گزارشها، ارائه دهنده ديدي جامع را از ميزان واقعي مصرف و وقوع حملات بوده و ابزاري هوشمند را در دسترس مديريت قرار مي‌دهد؛ بدين ترتيب مديران قادر خواهند بود كه بر پايه اطلاعاتي حقيقي از كل سازمان، شبكه را حفاظت نمايند.

معماري سایبروم

انعطاف‌پذيري فوق‌العاده Cyberoam، آنرا به راهكاري قابل توسعه تبديل كرده كه بطور جامع از عهده تهديدات امروزي و آينده بر مي‌آيد. علاوه بر وجود امكان يكپارچگي با ساير دستگاههاي مشابه، اين دستگاه بسادگي امکان همسازي با ديگر نرم‌افزارها را بدون ايجاد تغييرات ساختاري، دارا مي‌باشد؛ اين مورد سبب واكنش سريع در برابر تهديدات و جديدترين نرم‌افزارها مي‌گردد.

مديريت شبكه و ابزارهاي تشخيص سایبروم

سرور DNS داخلي Cyberoam، مانع خرابكاريهاي از نوع phishing و pharming – از جمله آلوده‌سازي DNS – شده و در عين حال زمان مورد نياز براي نگاشت (DNS mapping) DNS را كاهش مي‌دهد. سرور DHCP داخلي Cyberoam، با ثبت آدرسهاي IP، مديريت شبكه را ساده نموده و كار تخصيص آدرس IP را به سيستمهاي جديد آسان مي‌كند. ابزارهاي موثر تشخيص، براي بررسي ارتباط شبكه، با استفاده از ping، traceroute و آزمون DNS، مديريت شبكه را تسهيل مي‌نمايد.

مديريت شبكه و ابزارهاي تشخيص سایبروم را در این پست بخوانید.
Cyberoam بطور خودكار از بانك اطلاعاتي، logها و ميزان استفاده از FTP و ايميل كپي پشتيبان تهيه نموده و علاوه بر آن، اعلانهايي را بواسطه ايميل ارسال مي‌دارد. ضمن آنكه امكان ترفيع به نسخه‌هاي جديد و رفع اشكالات به صورت آنلاين ديده شده كه اين كار مديريت شبكه را تسهيل مي‌نمايد.

مديريت و پشتيباني از يكپارچگي سایبروم

Cbyberoam می تواند همچون يك سرور proxy عمل كرده و ارائه‌كننده سرويس NAT مي‌باشد. يكپارچگي آن با Domain Controller و Active Directory ويندوز، در ارائه ويژگي single sign-on (ورود واحد) به آن كمك مي‌كند. اين دستگاه در حالتهاي transparent و bridge با شبكه كنوني نيز همساز شده و بدون ايجاد تغيير در جدولهاي مسيريابي و طراحي شبكه، در برابر حملات و حتي پيش از رسيدن آنها به هدف تعيين شده، ايستادگي مي‌نمايد.

بقیه ویژگی های سایبروم در پست بعدی توضیح داده خواهد شد.